nedeľa 22. júna 2014

Orechové drevo a olej

Na meniny som dostala niekoľko hranolov pekne vyschnutého dreva. Ako prvé som vyskúšala drevo vlašského orecha. Prácu na lyžičke som si priebežne fotila, každý deň jednu fotku:
 Hranol po vypílení priamočiarou pílou.
 Vyrezávanie 1. deň.
 Vyrezávanie 2. deň.
  Vyrezávanie 3. deň.
  Vyrezávanie 4. deň.
 Vydlabávanie dutiny.
 Ošmirgľovaná
Hotová lyžička natretá olejom.

Medzitým som na internete objavila niekoľko blogov o vyrezávaní lyžičiek (napríklad tu), čo ma inšpirovalo prehodnotiť svoj dizajn a vyskúšať nové tvary lyžičiek. Okrem toho som narazila na dlhé diskusie o tom, čím treba hotové lyžičky natierať, aby čo najdlhšie vydržali. Niektorí používajú parafínový olej, iní šelak, ďalší orechový olej, ľanový olej, prípadne "tung oil", ktorý sa lisuje z akýchsi čínskych plodov. Najdostupnejšie vyzeral práve orechový olej, ktorý sa dá kúpiť v obyčajných potravinách. Zistila som, že na rozdiel od olivového oleja nefarbí drevo na žlto a pekne zvýrazní detaily. Je však pomerne hustý a do dreva sa mu príliš vsakovať nechce.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára